چگونه، زمانی که حرفی برای زدن نداریم، مکالمه داشته باشیم

زمانی که حرفی برای زدن نداریم

اشتراک وفاداری (ماهی یک چایی)

می‌توانید از محتویات این باکس بگذرید و یک‌راست به سراغ نوشته اصلی بروید. قبل از خرید اشتراک وفاداری، مزایای آن را از طریق این پیوند مشاهده کنید. لطفا تنها بعد از خواندن «مزایای خرید اشتراک» اقدام به خرید کنید.

از کورا: چطور زمانی که حرفی برای گفتن نداریم، مکالمه داشته باشیم؟

حتما برای شما پیش آمده که در وضعیتی قرار گرفته‌اید که لازم است چیزی بگویید تا یخ فضای سنگین و آزاردهنده‌ای که پیش آمده را بشکنید؛ ولی هیچ حرفی به ذهن‌تان نمی‌رسد. یک حقه‌ی کوچک برای این کار وجود دارد و آن حرف زدن از موارد زیر است. معمولا در این مقوله‌ها حرف‌هایی برای گفتن خواهید داشت.

۱- خانواده
۲- شغل
۳- تفریحات
۴- رویاها و آرزوها

ولی چطور حفظشان کنیم؟ یک اتاق را در نظر بگیرید که «خانواده» نشسته‌اند و مشغول انجام «کاری»‌اند. همه بر روی توپ‌های بزرگی که بچه‌ها برای «تفریح» استفاده می‌کنه نشته‌اند و یک ابر بزرگی بالای سرشان از «آرزوها» شکل گرفته. آرزوهایی که قرار است با کاری که مشغول آن‌اند محقق شود.

این تصویر به این راحتی‌ها فراموش‌تان نمی‌شود و می‌توانید حتی در زمان‌هایی که استرس دارید از آن برای به خاطر آوردن چهار آیتم بالا کمک بگیرید.

زمانی که با کسی ملاقات کردید، می‌توانید از خانواده‌اش سوال کنید. مردم معمولا دوست دارند که از آن‌ها برای شما، اگه تازه با ایشان ملاقات کرده‌اید، بگویند. اگر به بن‌بست خوردید، بپرسید که کار می‌کند تا به مدرسه می‌رود. سپس می‌توانید از سرگرمی‌هایش سوال کنید و اینکه در آینده دوست دارد چه مسیری را دنبال کند و آرزوهایش چیست.

این فرمول ساده، تمرکز مکالمه را بر روی شخص دیگر قرار می‌دهد. این تمایل به دانستن طرف مقابل باعث می‌شود که شما فرد خوش‌مشرب و دوست‌داشتنی به نظر برسید.

لازم است که سوالات محترمانه پرسیده شود و از طرفی عکس‌العمل طرف مقابل را زیر نظر داشته باشید. اگر می‌بینید که از جواب دادن به بخشی از سوال‌ها خودداری می‌کند، پاپیچ نشوید. به سراغ موضوعاتی مثل مشکلات سلامتی یا رژیم‌های غذایی و موارد مشابه نروید چرا که حالت غر غر و حوصله‌سربری را مکالمه خواهد گرفت و تصویر قشنگی از شما در ذهن طرف مقابل ایجاد نخواهد کرد.

مکالمه‌های بی‌هدف، قرار نیست محل نصیحت و توصیه باشد. اگر قرار است که مثل شما بخورم و بپوشم و ورزش کنم، بایستی سبک زندگی‌ام را عوض کنم. در نتیجه مطمئنا این مکالمه خوش‌آیند من نخواهد بود.

به جای پرداختن به خودتان، بر روی فرد دیگر تمرکز کنید. این روش برای درونگراهایی که تمایلی به برون‌ریزی ندارند نیز خیلی کارا و به درد بخور است.

اولین نفری باشید که نظر می‌گذارد

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد