پایتون برای همه | 3 | درک برنامه‌نویسی

پایتون برای همه پایتون 3

اشتراک وفاداری (ماهی یک چایی)

می‌توانید از محتویات این باکس بگذرید و یک‌راست به سراغ نوشته اصلی بروید. قبل از خرید اشتراک وفاداری، مزایای آن را از طریق این پیوند مشاهده کنید. لطفا تنها بعد از خواندن «مزایای خرید اشتراک» اقدام به خرید کنید.

در ادامه‌ی این کتاب ما تلاش می‌کنیم تا شما را تبدیل به شخصی کنیم که در هنر برنامه‌نویسی مهارت لازم را کسب کرده است. در انتها شما یک برنامه‌نویس خواهید بود – حالا نه برنامه‌نویس حرفه‌ای ولی حداقل مهارت بررسی یک مساله با آنالیز داده‌ها و اطلاعات و توسعه‌ی برنامه‌ای برای حل آن را پیدا خواهید.

در کل شما به دو مهارت برای تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس نیاز خواهید داشت:

اول، بایستی یک زبان برنامه‌نویسی را یاد بگیرید (در این کتاب: پایتون) – باید که با فرهنگ لغت و اصول نگارش آن آشنا شوید. بایستی بتوانید که کلمه‌ها را درست بنویسید و جمله‌های خوبی با آن‌ها به زبان جدید بسازید.

دوم، باید یک داستان سر هم کنید. داستان‌سرایی چیست؟ ترکیب کلمه‌ها و جمله‌ها و پرده برداشتن از ایده‌ای برای خواننده. هنر و مهارت در ساخت یک داستان نقش اساسی را ایفا می‌کنند. مهارتِ داستان‌نویسی با دست به قلم شدن و دریافت بازخورد از خواننده‌ها یا حتی خودتان با مرور دوباره میسر می‌شود. در برنامه‌نویسی، برنامه‌ی ما همان داستان است و مساله‌ای که قرار است حل کنیم، ایده‌ی این داستان.

زمانی که یک زبان برنامه‌نویسی مثل پایتون را یاد گرفتید، فرا گرفتن دومین و چندین زبان برنامه‌نویسی مثل جاوااسکریپت یا C++‎ بسیار ساده‌تر می‌شود. درست است که در زبان جدید بایستی که کلمه‌ها و دستور زبان آن را مجددا یاد بگیرید، ولی مهارت اصلی حل مساله در بین همه‌ی زبان‌های برنامه‌نویسی یکسان است.

لغات و جملات پایتون را خیلی سریع یاد خواهید گرفت ولی برای نوشتن برنامه‌های منسجم که مسائل جدید را حل کنند به زمان بیشتری احتیاج خواهید داشت. در این کتاب ما سعی می‌کنیم که برنامه‌نویسی را شبیه به نویسندگی به شما یاد دهیم. ابتدا شروع به خواندن و توضیح برنامه‌ها می‌کنیم، سپس برنامه‌های ساده‌ای خواهیم نوشت و بعد از آن به پیچیدگی برنامه‌هایی که می‌نویسیم اضافه می‌کنیم. در نهایت به جایی می‌رسید که سبک خودتان را در برنامه‌نویسی و دیدن الگوها پیدا خواهید کرد. مسائل را به روش خودتان می‌بینید و برنامه‌ای برای حل آن به شیوه‌ی ویژه‌ی خودتان خواهید نوشت؛ و آن موقع است که به خودتان می‌آیید و می‌بینید که چقدر نوشتن برنامه‌ها برای‌تان لذتبخش است و روند خلاقانه‌ای دارد.

ما با لغات و ساختار برنامه‌های پایتون شروع می‌کنیم. ممکن است که در ابتدا کمی سادگیِ مسائل، حوصله‌سربر باشد و خاطره‌ی سال‌های اول ابتدایی را برای‌تان زنده کند، ولی بایستی که صبور باشید و آرام آرام آن‌ها را فرا بگیرید.

این نوشته تحت مجوز کرییتیو کامنز BY – NC و حمایت موسسه تحقیقاتی رامونا ارائه می‌شود. شما می‌توانید با توجه به مفاد این گواهی از آن استفاده کنید.

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد