چطور خودمان را برای یادگیری سریع‌تر آماده کنیم

یادگیری سریع‌تر

اشتراک وفاداری (ماهی یک چایی)

می‌توانید از محتویات این باکس بگذرید و یک‌راست به سراغ نوشته اصلی بروید. قبل از خرید اشتراک وفاداری، مزایای آن را از طریق این پیوند مشاهده کنید. لطفا تنها بعد از خواندن «مزایای خرید اشتراک» اقدام به خرید کنید.

چطور خودمان را برای یادگیری سریع‌تر آماده کنیم؟ در ایلولا در خصوص چطور یاد گرفتن، دوره‌ای را تمام کردیم، در این پست به نکاتی کلیدی در این خصوص از پاسخ شخصی به اسم عبدالله شیریار خواهیم پرداخت.
{
از زمانی که یاد گرفتم بخونم، حداقل ماهی دو تا کتاب می‌خونم.

در خصوص خواندن سریع‌تر و بهتر به شما نکاتی رو که طی سال‌ها یاد گرفتم و شاید بتونه کمکتون کنه، می‌دم.

یادتون باشه که اکثر این نکات روی کتاب‌های غیرفنی جواب می‌ده و اگر کتاب‌های فنیِ پیشرفته مثل برنامه‌نویسی یا پیانو می‌خونید بهتره که دست به عمل بشید و به خوندن خالی اکتفا نکنید چون پاسخ شما نخواهد بود.

نکته برداری کنید: نوشتن چیزهایی که می‌خونید، به مغزتون کمک می‌کنه تا سریع‌تر و عمیق‌تر اطلاعات رو از دل مطلب بیرون بکشید و به خاطر بسپارید. من قلم و کاغذ رو ترجیح می‌دم و به نظرم موثرتر از وقتی‌ـه که شما با استفاده از کامپیوتر نکته‌برداری می‌کنید.

بلند بخونید: زمانیکه به یک پاراگراف طولانی و پیچیده برخورد کردید، اون رو بلند بخونید تا صدای خودتون رو بشنوید. این کار به شما کمک می‌کنه تا مفهومِ محتوا رو بهتر متوجه بشید.

چیزهایی که یاد گرفتید رو به دیگران یاد بدید: زمانی که از اطلاعاتی که یاد گرفتید، استفاده کنید، اون اطلاعات راحت‌تر به خاطر شما سپرده خواهند شد. یکی از روش‌های استفاده از اطلاعات، توضیحشون به دیگران است.

تکرار، تکرار، و تکرار: افراد کمی از حافظه‌ی تصویری بهره‌مندند، و احتمال داره که شما جزو اون‌ها نباشید. برای همین تکرار کردن، دقیقا همون روشیه که به شما کمک می‌کنه تا اطلاعات رو در حافظه‌ی خودتون ذخیره کنین.
}

اولین نفری باشید که نظر می‌گذارد

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد