ورزش خنده | خندیدن، یک راه ساده برای زندگی شاد و البته بهتر

ورزش خنده

اشتراک وفاداری (ماهی یک چایی)

می‌توانید از محتویات این باکس بگذرید و یک‌راست به سراغ نوشته اصلی بروید. قبل از خرید اشتراک وفاداری، مزایای آن را از طریق این پیوند مشاهده کنید. لطفا تنها بعد از خواندن «مزایای خرید اشتراک» اقدام به خرید کنید.

یک خنده‌ی ساده می‌تواند همراه با ترشح مواد شیمیایی مفیدی در بدن ما باشد. تعدیل‌کننده‌های عصبی خوبی مثل دوپامین و سروتونین آزاد شده و حس خوبی به شما می‌دهند. پس بد نیست قبل از ادامه‌ی خواندن، چند ثانیه‌ای بخندید.

ولی وقتی چیز خنده‌داری در دور و برتان نیست، و از طرفی حس و حال خندیدن ندارید که حتی بخواهید طرف چند ویدیو طنز بر روی اینترنت بروید، تکلیف چیست؟ مصنوعی بخندید. بدن ما در تشخیص اینکه شما در حال خندیدن به خاطر عامل بیرونی‌اید یا اینکه تنها زورکی در حال خندیدنید، کمی خنگ تشریف دارد! پس به راحتی می‌توانید از مزایای یک خنده‌ی خوب، حتی وقتی که حوصله ندارید بهره ببرید. از جمله مزیت‌های یک خنده – به‌صورت خلاصه – عبارت است از: منبع +

۱- بهبود سیستم ایمنی بدن
۲- کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی
۳- کاهش استرس
۴- داروی – البته خفیف – ضد افسردگی
۵- کاهش فشار خون
۶ – یک مسکن طبیعی
۷- ماساژ دهنده‌ی ارگان‌های شکمی
۸ – کمک به کنترل دیابت
۹ – جوان‌تر نشان دادن ظاهر
۱۰ – توانبخشی به ذهن و بدن
۱۱ – انعطاف‌پذیر ساختن آدمیزاد
۱۲ – کمک به خواب عمیق
۱۳ – پیوند بهتر با اطرافیان
۱۴ – و بهتر از همه اینکه واگیردار است

واگیردار است؟ بله، بسیاری از رفتارهای ما مانند، قهقه زدن، خمیازه کشیدن، و حتی یک لبخند ساده، توسط دیگران آینه می‌شوند. به قولی کافیست که شما بخندید تا احتمال خندیدن نفر کناری شما، بدون هیچ دلیلی، ناگهان افزایش چشمگیری پیدا کند.

مثلا این ویدیو را ببنید که خندیدن یک نفر تنها بعد از چند دقیقه کوتاه به کل قطار سرایت می‌کند:

یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نیز نشان داد که اگر خندیدن با ورزش کردن همراه شود، می‌تواند به تقویت عضلات شما کمک کند.

برای شش هفته، شرکت‌کنندگان به دو جلسه ۴۵ دقیقه‌ای در هر هفته فراخوانده می‌شدند. در هر نشست ۸ تا ۱۰ تمرین خنده به طول ۳۰ تا ۶۰ ثانیه قرار داده شده بود. هر تمرین خنده در بین دو تا چهار تمرین بدنی دیگر قرار می‌گرفت.

خنده عضلات شما را منقبض و محکم کرده و سپس آزاد می‌کند. همین امر باعث می‌شود که تمرین ورزشی شما، بیش از حالت عادی، به تقویت بدن‌تان کمک کند.

در این مطالعه بهبودهای شگرفی در سلامت ذهن، استقامت در ورزش‌های هوازی، و در کل انتظاراتی که از یک ورزش می‌رود، مشاهد شد. تقریبا تمامی افراد، مخلوط کردن خنده در ورزش را پسندیدند و نزدیک به نود درصد شرکت‌کنندگان خودِ خنده را انگیزه‌ای برای ادامه‌ی ورزش‌شان دانستند.

امیدوارم که ویدیوی بالا خنده بر لب‌هایتان آورده باشد. لازم نیست که زیاد سخت بگیرید، خودتان کمک کنید و استارت خنده را با کمی اراده بزنید و سپس به همراه بقیه افراد ویدیو، بخندید تا از مزایای بیشمار آن بهره‌مند شوید. بد نیست که خنده را در ورزش روزانه‌ی خود دخیل کنید، یا حتی یک زمان چند دقیقه‌ای در روز را به‌صورت اختصاصی – حتی زورکی – بخندید. در ویدیوی زیر یک تمرین یوگا با خندیدن را مشاهده می‌کنید. حتی دیدن همین ویدیو هم خنده را به لب‌های ما می‌آورد:

اولین نفری باشید که نظر می‌گذارد

پاسخ دهید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد